“ၿငိမ့္”
တစ္ရက္တြင္ စာေရးဆရာႏွင့္စႏၵရားဆရာ(ကီးဘုတ္ဆရာေခၚလည္းရေၾကာင္းသိရသူ)တို႕
သူတို႕ကိစၥ တစ္ခုအတြက္ ကက္ဆက္မရိွ၍ အလုပ္မျဖစ္ေၾကာင္းေျပာေနသံၾကားရသည္။ တီဗြီျပင္ဆရာကလည္း
သူ႕၇လက္မေလာက္ရိွသည့္ဖီးလစ္တီဗီြေပါက္စနကို လြင့္မပစ္ရက္ေသးဘဲ အျမတ္တႏိုးသိမ္းထားသည္။
“သမီးငယ္ငယ္တုန္းက သိပ္သေဘာက်တဲ့တီဗီြဗ်”လို႕ လည္းဂုဏ္ယူစြာေျပာျပသည္။ “ကာလာလည္းမွန္
အရုပ္ထြက္ကလည္း သိပ္လွတယ္”ဆိုဘဲ။ သူတို႕မဂၤလာေဆာင္ေခြကို သည္လိုအိုးတီဗီြေတြနဲ႕ၾကည့္မွလွတယ္တဲ့။
ဒါလည္း ဟုတ္ႏိုင္သည္။ အေမတို႕က ကၽြန္ေတာ့္အလွဴတုန္းကတိတ္ေခြကို ဒီဗီြဒီကူးေပးေတာ့ ၾကည့္ရတာ
အေရာင္မလွဘူးဆိုၿပီး အျမတ္တႏိုးသိမ္းထားတဲ့ ဗီြအိတ္ဆဲဗင္းေအာက္စက္ထုတ္ၿပီး ဖင္လံုးလံုးအိုးတီဗြီနဲ႕
ျပန္ၾကည့္ၾကသည္။ တိတ္ေခြမည္းမည္းႀကီးေတြကိုလည္း တဘက္နဲ႕အထပ္ထပ္ထုပ္ၿပီးသိမ္းထားၾကသည္။
ေနာက္လွဴႏိုင္ေတာ့ တာမဟုတ္ဘူး၊ ၾကည့္တိုင္း အမွတ္ရေအာင္လို႕တဲ့။
တစ္ရက္တြင္ စာေရးဆရာက သူသိမ္းထားေသာေတာင္သမန္ကအသံေတြကို
ဒစ္ဂ်စ္တယ္သံေျပာင္း ဖို႕ အခ်ပ္ဘယ္မွာသြားရိုက္ရမလဲေမးလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္အိုင္တီ ဟိုစပ္စပ္
သည္စပ္စပ္ေတာင္ နည္းနည္းေခါင္းေျခာက္သြားရသည္။ သည္ဘက္ေခတ္မွာက တိတ္ဆိုတာ မျမင္ဖူးေတာ့။
တိတ္ႏွင့္ အသံဖမ္းေသာေခတ္လည္းမဟုတ္ေတာ့။ တိတ္ကိုဖြင့္ရေသာကက္ဆက္ကလည္း အိမ္တိုင္းမွာမရိွေတာ့။
အိမ္နီးခ်င္းေပါက္ေဖာ္တို႕ ေက်းဇူးျဖင့္ ေလဆာတက္ကေနာ္ေလာ္ဂ်ီကသာ အိမ္ဦးခန္းမွာအစြင့္သားေနရာယူၿပီ။
စီဒီ၊ ဒီဗီြဒီအခ်ပ္တင္သည့္စင္ကသာခန္႕ညားေနၿပီ။ အသံဖမ္းကိရိယာေလးထဲက အသံကို ကြန္ျပဴတာထဲ
အမ္ပီသရီးဖိုင္အျဖစ္ ခ်ကာ အလြယ္တကူအခ်ပ္ရိုက္လို႕ရေနၿပီ။ တိတ္ထဲက ကြယ္လြန္သြားခဲ့ၿပီးေသာ
အထင္ကရ စာေရးဆရာမ်ား၏ ရွားပါးအသံမ်ား ေအာ္ရီဂ်င္နယ္အတိုင္း နားေထာင္ဖို႕ နည္းပညာကၾကားက ကန္႕လန္႕ကန္႕လန္႕။
ကၽြန္ေတာ္လက္ရိွပစၥကၡမွ ငယ္ငယ္ဘ၀က “ၿငိမ့္”
ကိုသြားသတိရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ၿမိဳ႕ရဲ႕ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ ကတၱရာလမ္းေဘးကဆိုင္ကေလး “ၿငိမ့္”။
သူတို႕ကေတာ့ ၿငိမ့္ေညာင္းသာယာျခင္းကို အဖ်ားဆြတ္ယူတာလား မေျပာတတ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့
“ၿငိမ့္” ကို ျမန္မာအဘိဓာန္ထဲလွန္ရွာ ေသာအခါ “လႈပ္ရွားမႈညင္သာေသာ” လို႕ေတြ႕သည္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ေတာ့
သာယာမႈတစ္ခုတြင္ စီေမ်ာ ၀င္ေနသည္လို႕ဘာသာျပန္လိုက္မိသည္။ “ဒီေကာင္သီခ်င္းနဲ႕ၿငိမ့္ေနတာ၊
စာအုပ္နဲ႕ၿငိမ့္ေနတာ” လို႕ ေျပာၾကဆိုၾကတာမဟုတ္လား။ “ၿငိမ့္”တြင္ ေအးခ်မ္းႏွစ္သက္မႈသေဘာေတြလည္း
ပါေနေပဦးမည္။ “ၿငိမ့္”သို႕ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုတို႕လို လူပ်ိဳရြယ္ေတြကလည္း ထမင္းစားၿပီးခ်ိန္ညေနခင္းမ်ားတြင္သြားထိုင္သည္။
လူပ်ိဳႀကီး ဆိုင္ရွင္ေတြႏွင့္ လူပ်ိဳရြယ္ေတြရဲ႕ စကားဖလွယ္ပြဲ။ မ်က္စီစားပြဲေနရာ။ တိုင္းေရးျပည္ရာ
အေတြ႕အႀကံဳ ေတြကိုမွ်ေ၀ရာ။ ဖိႏိွပ္ခံနယ္အတြင္းက တစ္ခုတည္းေသာ လြတ္လပ္ေသာအသံေနရာ။ အေတြးသစ္
အျမင္သစ္ မ်က္ႏွာစာကို ရဲရဲဖြင့္လွစ္ၾကရာ သည္ေနရာကို လူပ်ိဳရြယ္ေတြ ေန႕တိုင္း အခ်ိန္တန္လွ်င္မေနႏိုင္
ခ်ီတက္ၾကသည္။ “ၿငိမ့္”သြားလိုက္ဦးမယ္ဆိုတာ ပင္ လူငယ္စတိုင္ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။
“ၿငိမ့္”သည္ အမွန္ေတာ့ တိတ္ေခြငွားဆိုင္ေလးတစ္ဆိုင္။
“ၿငိမ့္”သည္ ၄ခန္း၃ခန္း ႏွစ္ထပ္တိုက္ႀကီး ေအာက္ထပ္တြင္ရိွသည္။ ၿငိမ့္၏ေဘးအခန္းတြင္ ပတ္မႀကီးေတြ ဗံုေတြ၊
ေအာ္လံေတြ၊ မ်က္ႏွာစာမွာ ဆႏြင္းမကင္းကြက္ကာဘာနဲ႕စပီကာႀကီးေတြ၊ မိုက္စတန္းေတြ ထိုလိုေထာင္ေလာင္ရိွသည္။
သစ္သား မွန္ေကာင္တာႀကီးထဲတြင္ေတာ့ တိတ္ေခြေတြကို စီရရီရထားသည္။ တိတ္ေခြေလးမ်ား၏ကာဘာတြင္
ေရာင္စံုအရုပ္ပံုေတြပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕က သည္ကာဘာမွ အရုပ္ေတြၾကည့္ၿပီး ငွားရသည္။ တိတ္ေခြဆံက
ဆင္စြယ္ေရာင္ ဟီတာခ်ီေခြ ဂ်ပန္မိတ္ေတြမ်ားသည္။ ေမာင္ေၾကးမံုရဲ႕“အညာမိသြားတဲ့အညာသားေလး”၊
“ေကာလိပ္ဂ်င္”၊ မင္းသိခၤရဲ႕“မႏုစာရီ”၊ သုေမာင္ရဲ႕ “ဇာတ္ခံုေပၚမွာကၾကတဲ့အခါ”၊ “ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ျပန္လာၿပီ”၊
“ေထြးညိဳ”၊ နီ၀ိုင္းရဲ႕“အိုဘယ့္မႏူဟာ”၊ လွေက်ာ္ေနရဲ႕ “အဓီပတိလမ္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးပါသည္”၊
ႏိုင္လင္းရဲ႕“မိႈင္းေ၀ခ်စ္ေသာခက္သစၥာ” ဇာဂနာ၊ ပိန္ပိန္၊ စုတ္ခၽြန္း၊ တက္တူတို႕တစ္ေတြရဲ႕
“မိုးနတ္သူဇာအၿငိမ့္” စတာေတြမွတ္မိေနေသးသည္။
“ရက္စက္လွေခ်လားမျမ၀င္း…ဟင္…ရက္စက္လွေခ်လား”
“လူေတာသူေတာမွ မတိုးႏိုင္တဲ့လူဆိုး ႀကီးဗိုလ္ေအာင္ဒင္ဆိုတာဟာ…က်ဳပ္ဘ၀ဟာ မျမ၀င္းဘ၀နဲ႕
လားလားမွမတန္တဲ့…ဇမၺဴရာဇ္ေရႊစင္ဟာ သိဂႌေရႊခြက္နဲ႔သာ ထိုက္တန္တယ္ဆိုတာ က်ဳပ္နားလည္ပါၿပီမျမ၀င္း”
“က်ဳပ္နားလည္ပါၿပီ… နားလည္ပါၿပီ” ေကာလိပ္ဂ်င္ရဲ႕ေလသံအတိုင္း “ရက္စက္လွေခ်လားမျမ၀င္း…ဟင္…ရက္စက္လွေခ်လား”
အတုခိုးၿပီးလိုက္ ေျပာရတာက ခံတြင္းကိုေတြ႕လွသည္။
တကယ့္ဟာသလို႕ေမာင္ေၾကးမံုတင္ျပသြားတဲ့
“သိဘူးေလႏို႕”နဲ႕ ေရာခ်တတ္ေသာ “အညာမိသြားတဲ့ အညာသားေလး” အူတူတူအတတ ကိုၾသ။ သရီးစတက္ကို
မယ္သီလရွင္ လူထြက္ဆံပင္ လို႕ထင္ရွာတဲ့ကိုၾသ။ ျပာညိဳညက္ပါးကြက္ၾကားေတြခ်ည္း
ျမင္ဖူးရာက ျဖဴညက္ညက္ ရန္ကုန္သူရံုးသမေလး“အိ”အလွမွာ ယစ္မူူးသြားရွာေသာကိုၾသ။
ခိုေခ်းေတြကို မတ္ေစ့ထင္မွတ္သည့္ ကိုၾသ အားသနားရသည္။ ေရခဲကိုေလာင္းခ်ိဳးေပးေနတဲ့ေရ
ျပားသံုးဆယ္ေပးေသာက္ရမွာ ႏွေမွ်ာရွာတဲ့ကိုၾသကို ဂရုဏါသက္ရသည္။ ရထားသြားေနတာျမင္ေတာ့
သြပ္မိုးရံုေတြလိုက္တန္းေျပးတမ္းကစားေနတယ္လို႕ အံ့ၾသတႀကီးေအာ္ေျပာေသာ ကိုၾသကရယ္စရာ။
သည္လိုအရိုးခံကိုၾသအား လုပ္ႀကံရက္သည့္“အိ” ကို ေဒါမနႆပြားရသည္။ နိဗၺာန္သြားေသာယာဥ္ေပၚၿပီလားဆိုၿပီး
လွလြန္းေသာမွန္ကားႀကီးစီးခ်င္ရွာေသာ ကိုၾသႏွင့္အတူ အသုဘကို ကားႏွင့္ခ်ေသာၿမိဳ႕ေရႊရန္ကုန္အားၾသခ်ရသည္။
ကိုၾသ “ေျမၿမိဳၿပီ” ဟုေအာ္ရွာေသာ ေရႊတိဂံုဘုရားက
ဓါတ္ေလွကားဆိုတာ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္အတက္အဆင္း လုပ္ေသာေလွခါးေနမွာေပါ့ဟု ကိုယ့္ကိုကိုယ္
အတတ္ႀကီး လုပ္ေတြးထင္မွတ္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္အခါက ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီမွာ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားဆိုတာ
ပလပ္ေပါက္ႏႈိက္လို႕ ဓါတ္မလိုက္ေသာကာလ။ နီလာထြန္းဆိုင္မွာ မနက္အပ္ညေရြးရေသာဘတၳရီသည္သာ
တစ္ခုတည္းေသာ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေပး လုပ္ငန္းျဖစ္သည္။ ကက္ဆက္ကိုဘတၳရီေရြးလာသည္ႏွင့္ အားျပည့္တုန္းနားေထာင္
ညခ်မ္းခ်ိန္ခါေရာက္ေတာ့ ထိုဘတၳရီသည္ သံုးေထာင့္ထိုး ေလးေထာင့္ထိုး ဘတ္သီးမ်ားျဖင့္
မီးေပးရေသာ ေခတ္။
ေနာက္ဆံုးတြင္ ကိုၾသက“ခင္ဗ်ားတို႕ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးက
လူေတြအေၾကာင္းကို လံုးခ်င္း၀တၳဳေရးၿပီး ေဖာ္ ေကာင္လုပ္မလို႕…မႏၱေလးသားစစ္စစ္ပါ…ျမန္မာစာဂုဏ္ထူးနဲ႕ဘြဲ႕ယူလာတဲ့
မႏၱေလးအထက္ပိုင္းမွာ မသိသူ မရိွတဲ့ စာေရးဆရာမႏၱလာဥၾသပါ” ဆိုၿပီးအႏိုင္ဂိုးသြင္းသလို
သူခ်စ္ရွာေသာ“အိ”ကလည္း “သရုပ္ေဆာင္နဲ႕ ဇာတ္လိုက္”ဆိုတဲ့ စာတမ္းျပဳစုေနတဲ့ အႏုပညာသုေတသီေရႊစင္အိပါဆိုၿပီး
မေတာ္ရာေနရာေတြက ဖယ္ခြာကာ ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ျပန္၀င္ ဇာတ္သိမ္းလိုက္ေတာ့ ပရိတ္သတ္ကၽြန္ေတာ္တို႕
ဘ၀င္ႏွလံုးက်ကာ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕သြား ရသည္။ ဘတၳရီေလးကုန္သြားတာေတာင္တန္တယ္ဟေပါ့။
ဒါ့ေၾကာင့္“ၿငိမ့္”သည္ ငါးႏွစ္ေက်ာ္ဆယ္ႏွစ္သား
ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ ရသဘဏ္တိုက္ဆိုႏိုင္သလို သုတဘဏ္တိုက္အျဖစ္လည္းဆိုႏိုင္ေကာင္းခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕မေရာက္ဖူးေသာအရပ္ေတြကို အသံထြက္ ဇာတ္လမ္းေတြထဲမွေရာက္သည္။ ေလာကပရိယာယ္ေတြကို
ဇာတ္လမ္းေတြထဲမွာ ထိေတြ႕သည္။ ေတြးစရာျမင္စရာေတြလည္း ဇာတ္လမ္းထဲမွာရသည္။ ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းတို႕
ဓႏုျဖဴ ၾကည္ၾကည္သိန္းတို႕၏အႏုပညာေတြက အသံျဖင့္အရုပ္ထင္ေစသျဖင့္လက္ဖ်ားခါရသည္။ တစ္နည္းဆိုရလွ်င္
“ၿငိမ့္”ရိွ ကက္ဆက္တိတ္ေခြမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀အတြက္ ကနဦး အသံထြက္စာအုပ္မ်ားဘဲျဖစ္ခဲ့ေလ
သည္။ စာေရးဆရာ တစ္ဦး က ငါဘာလို႕စာေရးသလဲဆိုရင္ မင္းတို႕မခံစားဖူးေသးတဲ့ ငါႀကံဳခဲ့ရ၊
ေတြ႕ခဲ့ရ၊ ေတြးရခဲ့တဲ့ ဘ၀ေတြကို ေျပာျပခ်င္လို႕ လို႕ဆိုသည္။ ဒါမွမင္းတို႕မဆင္းရဲဖူးရင္
ဆင္းရဲသားဘ၀ကို နားလည္တတ္မယ္။ မခ်မ္းသာဖူးရင္ ခ်မ္းသာတဲ့သူရဲ႕မၿငိမ္းႏိုင္ေသာေသာကေတြကိုသိမယ္။
၀န္ထမ္းမလုပ္ဖူး ရင္ ေတာင္ေျပးေျမာက္ေရာက္ နယ္စံု ေရာက္ဗဟုသုတ ဒုကၡေတြကိုေတြ႕ရမယ္။
ဒါေၾကာင့္စာေရးတာတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ငယ္ငယ္ဘ၀မွာေတာ့“ၿငိမ့္”မွ အသံထြက္၀တၳဳေတြျဖင့္ၿငိမ့္ခဲ့ၾကေလသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ေယာကၡမႀကီးက ကင္ခ်ီစီးရီးမ်ားကို
အလြန္ႀကိဳက္သည္။ တစ္ေန႕မၾကည့္ရလွ်င္ ဘိန္းငတ္ သလို တစ္ေခြေခြ တစ္ယုိင္ယိုင္မိႈင္ေနတတ္သည္။
သူၾကည့္ေနေတာ့ကၽြန္ေတာ္လည္း လိုက္ၾကည့္ျဖစ္ ေသာအခါ အဆက္ျဖတ္မရတာမ်ားရိွတတ္သည္။ ထိုကင္ခ်ီစီးရီးမ်ားသည္
ဘိန္းထက္စြဲ သည္ကိုလူမ်ားအသိ။ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး ထိုကင္ခ်ီစီးရီးမစြဲေသာသူမ်ား ခပ္ရွားရွားပင္ျဖစ္မည္။
အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳသမီး ပရိသတ္ထုထဲ ေရေရလည္လည္ စိမ့္၀င္သြားသည္။ သူတို႕ေပါင္ေဖြးေဖြးႏွင့္
စကဒ္အတို၀တ္သည္ကို ျခင္ကိုက္ရာအမာရြတ္ေတြႏွင့္ ျပာက်င္က်င္ေတြကလည္း လိုက္၀တ္ၾကသည္။
ထိုကားမ်ားအားစြဲေစေသာ အရာသည္ အေဖႏွင့္သမီးေတြ႕ရေတာ့မလိုလိုႏွင့္မေတြ႕ႏိုင္တာ၊ သူေဌးျဖစ္ေတာ့မလိုလိုႏွင့္
မျဖစ္ႏိုင္တာ၊ ခ်စ္သူႏွင့္ၾကင္သူ နားလည္မႈယူႏိုင္တာကို ၾကားေလေသြးလို႕ တစ္လြဲေတြး ေတြးရင္လြဲေနေသာ
အလြဲအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ မ်က္စီပသာဒျဖစ္ေအာင္ရိုက္သြားႏိုင္တာဟုထင္သည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ငါတို႕ဆီကကားေတြ
ညံတယ္ကြာလို႕ေျပာလိုက္မိတဲ့အထိ။ နန္းတြင္းဆိုလည္းနန္းတြင္းမို႕လို႕၊ ေခတ္သစ္ေလယာဥ္ေတြႏွင့္
စစ္ဆင္တာဆိုလည္းစစ္ဆင္တာမို႕လို႕၊ နည္းပညာဆိုလည္းနည္းပညာမို႕လို႕ ယုတၱိကိုတန္ေနေလသည္။
သို႕ေသာ္ သူတို႕စီးရီးေတြ၏အဓီက အသက္ဟုဆိုႏိုင္ေသာ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ တစ္ဘက္ကၿပံဳးျပၿပီး
တစ္ဘက္ကေကာက္က်စ္တာ တစ္ဘက္ကၾကင္နာေယာင္ေဆာင္ၿပီး တစ္ဘက္ကရက္စက္ျပတာ အလိမ္အညာေတြကို
အၿပံဳးနဲ႕ဖံုးျပတဲ့လွည့္ကြက္ေတြသည္ ေန႕တိုင္းထိေတြ႕ယဥ္ပါးလာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ယေန႕ ႀကံဳေနရတာေတြသည္ ဒါေၾကာင့္လားလို႕ပင္ေတြးထင္လာမိေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြစာေရးဆရာကေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုတြင္
သူလည္းေက်ာ္ဟိန္းကို ခေရဇီ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္တဲ့။ အခုေခတ္လူငယ္ေတြ ဘာဘဲအတုခိုးခိုး တစ္ခ်ိန္က်ရင္
ဒါငါတို႕ယဥ္ေက်းမႈ မဟုတ္ပါလား ဆိုၿပီး ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ဖို႕ စာမ်ားမ်ားဖတ္ဖို႕လိုတယ္လို႕ဆိုခဲ့သည္။
“ဟင္…သစၥာ…ဟုတ္လား… ဒီအေကာင္ဒီရြာကို ျပန္လာၿပီး…လူစြာလုပ္ဦးမွာနဲ႕တူတယ္…မၾကာခင္သာဒင္နဲ႕ေတြ႕ၾကေသးတာေပါ့ကြာ”
“ကိုသစၥာ…ကိုသစၥာ… ေၾသာ္ကိုသစၥာခမ်ာလည္း ေနရာေဟာင္းကိုလာၿပီး ေထြးညိဳေလးကိုလြမ္းေနတာကိုး”
“ကိုႀကီးသာဒင္ဒီေပၚက က်တာ ေအာက္ကေျမႀကီးခံေနေပလို႕ေပါ့ကြာ…ေျမႀကီးသာမခံရင္ အ၀ီစီေတာင္ေရာက္သြားႏိုင္တယ္ေနာ္…
အ၀ီစီကိုေရာက္သြားႏိုင္တယ္…အစ္ကိုႀကီးသာဒင္ အ၀ီစီကိုေရာက္သြားႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရိွတယ္….”
ကဲကၽြန္ေတာ္တို႕ခ်ာတိတ္ဘ၀က“ၿငိမ့္”ကေရာ မၿငိမ့္လားဗ်ာ။
No comments:
Post a Comment