Pages

Sunday, November 25, 2012

ျမနႏၵဂ်ာနယ္ အတြဲ-၁၊ အမွတ္-၄၅မွာပါတဲ့လက္ရာေလးပါ။ ေက်ာ္ေငြေနတဲ့ ေအးေစတီေျမာက္ေက်ာင္းနဲ႕ေတာင္ေက်ာင္းလြဲတာေလးခြင့္လြတ္ေပးၾကပါ

“ဟင့္တင့္ႀကီးငလ်င္”
ကၽြန္ေတာ့္ေမြးရပ္ခ်က္ျမဳပ္ဇာတိေျမတြင္ ေအးေစတီေက်ာင္းဆိုတာရွိပါသည္။ အတိအက်ေျပာရ လွ်င္ေတာ့ ရတနာေျမလို႔နာမည္ႀကီးေသာမိုးကုတ္ၿမိဳ႕ မေရာက္မီ(၇)မိုင္ခန္႕အကြာက မိုးကုတ္အေနာက္ပိုင္း ဟုလည္းေခၚၾကေသာ က်ပ္ျပင္ရြာေလး၏အေရွ႕ဘက္ ေတာင္တန္းငယ္ေလးတစ္ခုေပၚတြင္ ေအးေစတီ ေက်ာင္းရွိသည္။ ေအးေစတီေလးတစ္ဆူတည္ထားေသာ ေတာင္ကုန္းေပၚတြင္ရွိေသာေၾကာင့္လည္း ေအးေစတီေက်ာင္းဟုေခၚၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေအးေစတီ၏ေတာင္ဘက္တြင္ရိွေသာ ေက်ာင္းက ေအးေစတီေတာင္ေက်ာင္း။ ေအးေစတီ၏ေျမာက္ဘက္တြင္ရိွေသာေက်ာင္းက ေအးေစတီေျမာက္ေက်ာင္း ဟု ႏွစ္ေက်ာင္းခြဲကာ ကိုးကြယ္ၾကေတာ့ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ကလည္း တစ္ပါးစီျဖစ္သည္။
          ေအးေစတီေတာင္ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာ္ေငြဆိုေသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဆိုမလား။ ကပၸိယ ဆိုမလား။ လူႀကီးတစ္ေယာက္ရွိပါသည္။ သူကား စိတ္မျပည့္တျပည့္။ လံုးလံုးလ်ားလ်ားႀကီး ဦးေႏွာက္ေဖာက္သြားတာမ်ိဳးေတာ့မဟုတ္။ ေက်ာင္းမွဆရာေတာ္ဆြမ္းခံၾကြလွ်င္ ေၾကးစည္ႀကိဳးကို လက္တြင္ပတ္ခါ ေၾကးစည္ရိုက္တံျဖင့္ “ေဒါင္ ဒင္ ေဒါင္ ဒင္” ျမည္ေအာင္ခတ္ၿပီး ေရွ႕ဆံုးမွထြက္ေလ့ ရွိတာကေက်ာ္ေငြ။ ကၽြန္ေတာ္အရပ္ရပ္သို႕ေရာက္ရေသာ္လည္း ၾကားဖူးသမွ်ေသာေၾကးစည္းသံတို႕တြင္ ေက်ာ္ေငြ၏ေၾကးစည္ခတ္သံ “ေဒါင္ ဒင္ ေဒါင္ ဒင္” ေလာက္ နားမစြဲပါ။ နားေထာင္ေကာင္းသည္ဟုမထင္ပါ။ ေက်ာ္ေငြႏွင့္သူ၏ ေၾကးစည္သံ“ေဒါင္ ဒင္ ေဒါင္ ဒင္”သည္ ေအးေစတီေတာင္ေက်ာင္း၏ ဆြမ္းခံနိဗၺာန္ေဆာ္ မူပိုင္ျဖစ္ပါသည္။ 
ေက်ာ္ေငြသည္ ဆရာေတာ္ဆြမ္းခံၾကြသည့္အခ်ိန္ ေၾကးစည္တီးခတ္ေဖာ္ရသည္မွလႊဲ၍  အျခား ေက်ာင္း၏ေ၀ယ်၀စၥအလုပ္မ်ား သိပ္ခိုင္းရတာကို မေတြ႕ရပါ။ ထိုေၾကာင့္ကပၸိယလည္းမဆိုသာ။ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသားဟုလည္း မဆိုႏိုင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ရြာတြင္ေတာ့ ေက်ာ္ေငြႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေျပာစမွတ္တစ္ခုေတာ့ေပၚခဲ့ဖူးပါေလသည္။ 
ေအးေစတီေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္မွာ ေက်ာင္းတြင္ အအားေနေနတတ္ေသာ ေက်ာ္ေငြအား အက်ိဳးေလးတစ္စံုတစ္ရာရိွေစရန္ စာတတ္ေစခ်င္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္စာသင္ေပးရန္လည္း ႀကိဳးစားဖူး ပါသည္။ ဦးေႏွာက္က မျပည့္တျပည့္ေလးမို႔ ၀လံုးတစ္မ်ိဳးတည္းကိုပင္ရေအာင္သင္ရန္ ႀကိဳးစားရပါသည္။ သည္မွာ ေက်ာ္ေငြ၏ဒုကၡက “၀” ရြတ္မရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စကားကိုက်ေတာ့ ထစ္ထစ္ျဖစ္သည္မွအပ ေျပာရေနပါလွ်က္ “၀” ကိုကလံုး၀ရြတ္ခိုင္း၍မရ။ ဆရာေတာ္က ႀကိမ္တစ္လွည့္ ေလေျပတစ္လွည့္ျဖင့္ ၀လံုးရြတ္ခိုင္းေသာ္လည္း ေက်ာ္ေငြမွာကား “၀” ကို မရ ေရးခ်မရ လံုး၀ရြတ္မရရွာပါ။
သည္မွာဆရာေတာ္ကႀကံပါသည္။ ေက်ာ္ေငြအား ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ေခၚသြားျပီး ထမင္းအ၀ ေကၽြးပါသည္။ ေက်ာ္ေငြ၀ေလာက္ေသာအခါ “ဟဲ့ေက်ာ္ေငြ ၀ ပလား” ေမးေတာ့ ေက်ာ္ေငြျပန္ ေျဖပံုက “ဟင့္တင့္ႀကီး (အင့္တင့္ႀကီး)ပါဘုရား” ဟုျဖစ္ေလသည္။ ဆရာေတာ္က မေက်နပ္ ထပ္ႀကိဳးစားၿပီး ေက်ာ္ေငြကို စားခိုင္းျပန္ပါသည္။ ၿပီးေတာ့ “ေက်ာ္ေငြ ၀ ပလား”လို႕ ထပ္ေမးျပန္ပါသည္။ ေက်ာ္ေငြကလည္း “ဟင့္တင့္ႀကီးပါဘုရား” ပဲေျဖသည္။ ဆရာေတာ္လက္မေလွ်ာ့။ ေက်ာ္ေငြကို ထပ္စားခိုင္းျပန္ပါသည္။       “၀ ပလား” ေမးေတာ့လည္း ေက်ာ္ေငြ၏ေျဖၿမဲက “ဟင့္တင့္ႀကီး” ပဲျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုး ဟင့္တင့္ႀကီးျဖင့္ ဇြဲေကာင္းေသာ ေက်ာ္ေငြကို စားပိုးမနင့္ခင္ဆရာေတာ္ဘုရားကပဲ လက္ေလ်ာ့လိုက္ရပါေတာ့သည္။ သည္အခါမွစ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာေလးတြင္လည္း မေထြးႏိုင္မၿမိဳႏိုင္ မအီမလည္အျဖစ္မ်ားႀကံဳရလၽွင္ ေက်ာ္ေငြလိုပဲ ဟင့္တင့္ႀကီးလို႔ ေျပာစမွတ္တြင္ခဲ့ပါေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္တစ္ရက္တြင္ ျမနႏၵာဂ်ာနယ္တိုက္၌စာမူခထုတ္ေတာ့ The Nation သတင္းဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္လက္ေဆာင္ရပါသည္။ စာမ်က္ႏွာ-၁၅ ျပည္တြင္းေဆာင္းပါးကို ဂရုတစိုက္ဖတ္ျဖစ္ပါသည္။ “တစ္ကယ္ေျပာင္းလဲေနရဲ႕လား…..... ေနဘုန္းလတ္ေရ” ဆိုတဲ့ ဆရာေအာင္ခ်စ္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားစြာ ဂရုစိုက္ဖတ္မိျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္က ေနဘုန္းလတ္၏ပရိတ္သတ္ျဖစ္ၿပီး သူ႕စာေတြ ကို ေတာ္ေတာ္သေဘာက်ျခင္းေၾကာင့္ ေနဘုန္းလတ္အားေ၀ဖန္ေသာေဆာင္းပါးျဖစ္၍ ဂရုထားမိျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။
ေနဘုန္းလတ္၏ “ကၽြန္ေတာ္လြတ္က်ခဲ့တဲ့ၿမိဳ႕ေတာ္” စာအုပ္ထဲက “လူႏွင့္ ေခတ္သစ္ဘီလူး” “ဘီလူးတစ္ေကာင္ရဲ႕ကႀကိဳး” “သက္ရွိကြက္လပ္မ်ား” “မင္းသား၊ လက္ခုပ္သံမ်ားနဲ႕ ကိုယ္၀င္ၾကည့္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ပြဲ” တို႕ကိုကၽြန္ေတာ္စြဲခဲ့ဖူးသည္။ အနည္းငယ္ေလာက္ကၽြန္ေတာ္စြဲခဲ့တဲ့ ေနဘုန္းလတ္စာေတြကို ျမည္းၾကည့္ၾကပါဦး “လူႏွင့္ ေခတ္သစ္ဘီလူး”မွာ
“ငါ မစားေကာင္းတဲ့အသီးကို စားခ့ဲမိလို႔လား။ ငါ မေသာက္ေကာင္းတဲ့ေရကို ေသာက္ခဲ့မိလို႔လား။ ဒါမွမဟုတ္ ငါ့ရဲ႕ ဒုတိယဆုေတာင္းကပဲ မွားခဲ့တာလား”.….တဲ့။ ေနာက္ထပ္ “ဘီလူးတစ္ေကာင္ရဲ႕ ကႀကိဳး” မွာေတာ့
“သူသိခဲ့ဖူးတဲ့ ဘီလူးက ကတဲ့အခါမွာေတာင္ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း၊ သန္လ်က္ႀကီးတရမ္းရမ္း နဲ႕ ေလာဘ ေဒါသမာန္မာနေတြကို အထင္းသားျမင္ရႏိုင္တဲ့ အကြက္ေတြနဲ႕ ေျခတေဆာင့္ေဆာင့္ ကတတ္သူ။ အခုေတာ့ သူကႏူးညံေျပျပစ္စြာ ကလို႕။ လွပေပ်ာ့ေပ်ာင္းစြာ ကလို႕။ သူ႕အေတြးေတြ ဒြိဟေတြနဲ႕ ဖရိုဖရဲျဖစ္ေနေပမယ့္ ဘီလူးကေတာ့ ကေကာင္းေနတုန္း။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၾကည့္လို႕ေကာင္းတာ ကေတာ့ေသခ်ာတယ္”……လို႕ ဖြဲ႕ျပခဲ့တဲ့ေနဘုန္းလတ္။
စာေတြေအာ္က်က္ေနရမယ့္ မင္းတို႕ႏႈတ္ဖ်ားက
တူးတီေပါ့က်တဲ့
တာေမြ တာေမြတစ္ေယာက္ ၁၅၀ိ/- ပဲတဲ့
ညီေလးရယ္ ၀မ္းေရဆိုတဲ့ စကားလံုးေအာက္မွာ
မင္းတို႕ရဲ႕ အနာဂတ္ေတြ ေပ်ာက္
မင္းတို႕ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာေတာ့
ေငြစေတြကသာ မင္းတို႕ဘ၀ေတြရဲ႕ တည္ေဆာက္ရာေပါ့လို႕……………စခဲ့ၿပီ။
စာသင္ေက်ာင္းေတြက မင္းတို႕ကို ေမွ်ာ္ေနတယ္
ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္းသံက မင္းတို႕ကိုေခၚေနတယ္
ဆရာ ဆရာမေတြက မင္းတို႕ကိုေမွ်ာ္ေနတယ္
စာသင္ခံုေတြက မင္းတို႕ကိုေခၚေနတယ္
ႏုိင္ငံရဲ႕အနာဂတ္ကို
မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြရဲ႕ လက္ထဲကိုအပ္ဖို႕
လူႀကီးသူမေတြခမ်ာလည္း
မ်က္ရည္စို႕စို႕နဲ႕
မင္းတို႕ကိုေမွ်ာ္လင့္ေနၾကရဲ႕.…….လို႕ “သက္ရိွကြက္လပ္မ်ား” ျဖင့္ ရင္ထဲနင့္သြားေစတဲ့ ေနဘုန္းလတ္။
“မင္းသား၊ လက္ခုပ္သံမ်ားနဲ႕ ကိုယ္၀င္ၾကည့္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ပြဲ” မွာ “ကိုယ္အားေပးမယ့္ မင္းသားဟာ ရုပ္ေသးရုပ္မျဖစ္ဖို႕ေတာ့ လိုမယ္၊ ႏို႕မို႕ဆို လက္ခုပ္သံေတြ ႏွေျမာဖို႔ ေကာင္းပါတယ္လို႔”………ေရႊေရာင္ အနားေလးေတြ ကြပ္တတ္တဲ့ ေနဘုန္းလတ္။
သည္လို ကၽြန္ေတာ္ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့ရတဲ့ ေနဘုန္လတ္ကို “တကယ္ေျပာင္းလဲေနရဲ႕လား” လို႕ ဆရာေအာင္ခ်စ္ကဆိုလိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ျပဴးရၿပဲရသည္။ ေနဘုန္းလတ္သတ္မွတ္တဲ့ အေျပာင္အလဲ (၇)ခ်က္ကို ကိုင္ထားတဲ့၀ွက္ဖဲခ်ပ္ေတြနဲ႔ ထုတ္ျပလိုက္ၿပီး “ဒီမိုကေရစီဆိုတာျပည္သူ႔ဆႏၵကို အေလးထား အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ ျပည္သူဆႏၵနဲ႔အညီေရြးေကာက္ တင္ေျမာက္ခံရတဲ့အစိုးရေတြကိုသာ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ နည္းလမ္းပါ။ မေန႔က အာဏာရွင္ျဖစ္ခဲ့ၿပီ ဒီေန႔ ဒီမိုကေရစီအေရးေၾကြးေၾကာ္ေနတာ ဘာေၾကာင့္ဆိုတာ ႏိႈင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္ ေတြးၾကည့္သင့္ပါတယ္။ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္တုန္းကလဲ ဟိုနားဆိုရွယ္လစ္ ဒီနားဆိုရွယ္လစ္။ ျပည္သူ႕အတြက္ ႏိုင္ငံဆိုတဲ့ ဆိုင္ဘုတ္ေတြနဲ႕ တစ္မုိးလံုးေဖ်ာက္ဆိပ္ေပါ့။ အခုလဲ ဒီမိုကေရစီ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြလိႈင္လိႈင္ေအာ္ေနၾကေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ဘ၀ဟာလည္း ခဲမွန္ဖူးတဲ့ စာသူငယ္လို ျဖစ္ေနၾကတာပါ”  “က်ဴရွင္ကူမွထရတဲ့ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ေငြေၾကးကူမွလူလိုဆက္ဆံတဲ့ က်န္းမာေရးစနစ္တို႔ ကေတာ့ အေျပာင္းအလဲမရွိေသး” ဆိုၿပီး ဆရာေအာင္ခ်စ္လုပ္ခ်သြားလိုက္တာ ကၽြန္ေတာ္ခပ္တံုးတံုးေကာင္ ေတာင္ အိပ္ငိုက္တုန္း သံပရာသီးစားလိုက္ရသလို မ်က္စိလည္ေတြေျပခ်င္ခ်င္ျဖစ္သြားရတယ္။
(၁၁.၁၁.၂၀၁၂)ေန႔ မနက္၇နာရီ ၄၂မိနစ္ ၃၇စကၠန္႔တြင္ ေရႊဘိုၿမိဳ႕ကိုဗဟိုျပဳ၍ ရစ္ခ်္တာ စေကး(၆.၈)အဆင့္ရွိေသာ အင္အားျပင္းငလ်င္လႈပ္သြားလိုက္တာ ဘုရားေတြၿပိဳ၊ ေက်ာင္းေတြၿပိဳ အိမ္ေတြၿပိဳေပါ့။ လႈပ္ခါတဲ့ အားကလည္းျပင္းတာကိုး။ သည္လိုငလ်င္ေတြလႈပ္ၿပီဆိုရင္ အေမကေတာ့ “မင္းေျပာင္းမင္းလႊဲရွိတတ္တယ္”လုိ႕ ေျပာေနက်။ အၾကာႀကီးမေျပာင္းလႊဲပဲရွိခဲ့တဲ့ တစ္ေခတ္တစ္ခါကေတာ့ အေမသည္လိုေျပာတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေလလႈိင္းသံလူသတ္သမားရဲ႕ ပရိသတ္အေမ့ကို “အေမ့ငလ်င္က ထိုင္ခံုေတြကိုေတာ့မလႈပ္ပါဘူးအေမရာ” “အေမ့ေရဒီယိုႀကီးကသည္ေလာက္ရန္တိုက္ေပး၊ ေသြးထိုးေပး ေနတာေတာင္မလႈပ္တာ” လို႔ စေတာ့ အေမက “ဘယ္အရာမွမၿမဲပါဘူး သားရယ္” လို႕ ေအးေအးေလး ျပန္ေျဖေနက်။ အေမေျပာတဲ့ မၿမဲျခင္းတရားကေတာ့ အခုလတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ႀကီးကို ထထင္ေတာ့သည္။ ၇နာရီ ၄၂မိနစ္မတိုင္ခင္ကအေကာင္း။ အခုေတာ့ အုတ္ပံုေတြ၊ အၿပိဳအပ်က္ေတြ၊ ေျမအက္ကြဲေၾကာင္း ႀကီးေတြ။ ေသေသခ်ာခ်ာခုိင္ခိုင္မာမာ ေဆာက္မထားတဲ့ အေဆာက္အအံုေတြ အေစးဓါတ္ခ်ိဳ႕တဲ့ တဲ့နံရံေတြ ၿပိဳက်။ သက္တမ္းရင့္ဖ်က္သိမ္းသင့္တာေတြ ဆက္သံုးေတာ့ ဖရိုဖရဲၿပိဳလဲပ်က္ဆီး။ အႏၱရာယ္ရိွ အေဆာက္အဦးလို႕ သတ္မွတ္ခံရ။ “ေျမအုတ္တို႕ၿပိဳေလရာ ေက်ာက္အုတ္တို႕ျဖင့္တည္ေဆာက္အံ့” ဆိုေသာ္ျငားလည္း အရည္အေသြးေကာင္းေသာ အုတ္သစ္အုတ္စစ္ျဖစ္ဦးမွ။ ဟန္ေဆာင္မထားတဲ့ အဂၤေတစစ္မ်ားမ်ားသံုးဦးမွ။ ေဆာက္သည့္နည္းပညာ ၾကြယ္၀ဖို႕ကလည္းရိွေသး။ အဂၤေတေဖ်ာ္ အုတ္စီတတ္တာေလာက္နဲ႔ အာစီတိုက္တက္ေဆာက္လို႕ကေတာ့ ရစ္ခ်္တာစေကး(၆)(၇)ေလာက္ မေျပာနဲ႕(၄)(၅)ေလာက္နဲ႔တင္ ဘံုးဘံုးလဲတယ္။ ဒီမွာပညာရတာက ႏွစ္ေတြရွည္ၾကာ အိပ္ေပ်ာ္ေနပါတယ္ ဆိုတဲ့ မဟာပထ၀ီေျမလႊာကေတာင္ ၿငီးေငြ႕လို႕အေညာင္းဆန္႕လႈပ္ခါခ်ရင္ အေဟာင္းတလယ္လယ္ေတြ သာေခြယိုင္ က်တာဆိုတာပါဘဲ။
ေျပာသာေျပာေနရတာ သံသယျဖစ္မိတာက အခုသည္ေရႊဘိုငလ်င္ႀကီးက တစ္ရာအစိတ္ေလာက္ ကိုမွထိေအာင္လႈပ္ႏုိင္ပါ့မလားလို႕။ အျပင္ကခုႏွစ္ဆယ့္ငါးမွာကလည္း ေဆးတို႕ထား၊ ေဆးစိမ္ထားတဲ့ အခြံလွသေလာက္ အတြင္းစိမ္းသီးေတြက ခပ္မ်ားမ်ား။ သည္အထဲမွာ မွည့္တဲ့ေခါင္သီးကေတာ့ ၀င္း၀ါၿပီး ခ်ိဳျမျပေနျပန္ေတာ့ “ေရႊဘိုငလ်င္ႀကီးေရ ဟင့္တင့္ႀကီးဗ်ေနာ္” လို႕ပဲ ပုဆိုးေအာက္နားစေလး အသာမၿပီး ငိုခ်င္းသာခ်လိုက္ခ်င္ပါေတာ့ရဲ့။
                                                                          

No comments:

Post a Comment