“မကလည္းတီး၊
ကလည္းတီး”
မကလည္းတီး၊
ကလည္းတီး၊ မတီးလည္းက၊ တီးလည္းကေဟ့။
ၿပီးခဲ့သည့္
ကထိန္ကာလက ျဖစ္ပါသည္။ သည္ေတးကို သူတို႕ လမ္းေတြေပၚမွာ ဆိုေနၾကပါသည္။ လူတိုင္း လက္ေတြ
ေလမွာေ၀့လို႕ေျမွာက္လို႕ ကေနၾကပါသည္။ အိုးစည္ပုအိုက္အိုက္ႀကီး
တစ္ဗိုင္းဗိုင္းထုသည့္၀ိုင္းမွာေတာ့ တိုက္ပံုေတြ၀တ္ ခေမာက္ေတြေဆာင္းလို႕။ သူတို႕ ေျခေတြကလည္း
ေျမေပၚမွာ စိတ္ခ်လက္ခ်ျဖင့္ ခုန္ၾကသည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ကစလို႕ ေလးဆယ္ေက်ာ္
ငါးႏွစ္တြင္းေတြသာမက ပ်ိဳပ်ိဳအိုအို၊ ကိုကိုမမ၊ ဦးႀကီးေဒၚေလး ေတြ အကုန္ပါၾကသည္။ သည္ေျမကို
ဧည့္သည္အျဖစ္လာရင္းက ခ်စ္လို႕အေျခခ်ခဲ့ၾကေသာ ဆရာ၀န္၊ ဆရာမ၊ စာတိုက္ဗိုလ္
စသူေတြပါလိုက္ဆိုၾကေသးသည္။ သည္ေတးက သူတို႔၏ရိုးရာေတး၊ ဘ၀ဒႆနေတး၊ ကာလအလ်ား ျပေတး၊
သမိုင္းေတးလည္း ျဖစ္ပါသည္။
သူတို႕သည္ေျမေပၚမွာ
အုပ္လိုက္သင္းလိုက္ အခုလိုမထြက္ႏိုင္ခဲ့တာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ဆယ့္သံုးႏွစ္ အတိတ္ဆိုးႏွင့္ႀကံဳခဲ့ရကတည္းကျဖစ္သည္။
သည္ႏွစ္ဆယ့္သံုးႏွစ္တာမွာ သူတို႕ညိဳးေရာ္ခဲ့ၾကသည္။ ႏြမ္းငိုက္ခဲ့ၾက သည္။ အကြက္က်က်
ထိုးသိပ္တာခံလိုက္ရတာဟုလည္း သေဘာပိုက္ခဲ့ၾကသည္။ ဘယ္သူ႕ဘယ္သူ႕မွ အျပစ္မဖို႕ သူတို႕
မကလည္းတီး၊ ကလည္းတီး၊ မတီးလည္းက၊ တီးလည္းကရင္း ေနခဲ့ၾကပါသည္။ အရင္တစ္ေခတ္ တစ္ခါက သည္ေျမမွာေလလိုေ၀့ခြင့္ရခဲ့ဖူးတာ
သူတို႕ဘဲမဟုတ္ပါလား။ အဂၤလိပ္အစိုးရက ၁၈၈၇ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလမွာ
ရူဘီဒရက္ဂူေလးရွင္းထုတ္ျပန္ၿပီး ရတနာတူးစားခြင့္ေပးခဲ့ရတာ သူတို႕ဂုဏ္မာနဘဲ ျဖစ္သည္။
သူတို႕၏ေသြးေတြ ထဲတြင္ ရတနာပုန္းခိုမည့္ေနရာကို တပ္အပ္ေဟာႏိုင္သည့္
ပုဏၰါးတစ္ပါးရိွေလသည္။
သကၠရာဇ္၅၇၉ခုႏွစ္
မိုးမိတ္ေစာ္ဘြားႀကီးသိုဟန္ဖတ္လက္ထက္ မုဆိုးသံုဦးေတာလည္သြားရာမွ လမ္း ေပ်ာက္ကာ
သဖန္းပင္ႀကီးေအာက္တြင္ အိပ္စက္ခဲ့ရၿပီးေနာက္ နံနက္မိုးေသာက္ေသာအခါ က်ီးမ်ား ၀ဲေနေသာ
ေနရာတြင္ ေသြးညိွနံ႕မရိွ ပကတိသန္႔စင္ေနေသာ အနီေရာင္အတံုးအတစ္မ်ား ေတြ႕ျခင္းအစသည္ သူတို႕သမိုင္းဘဲ
ျဖစ္သည္။
မိုးမိတ္ေစာ္ဘြားသိုဟန္ဖတ္က
သည္ေနရာကို ဟိန္းေခၚအုပ္ခ်ဳပ္သူတစ္ဦးႏွင့္ လႊတ္ကာေစာင့္ေရွာက္ ေစေသာ လူတစ္စုသည္ သူတို႕၏ဘိုးဘြားမ်ားဘဲျဖစ္မည္။
ထို႕ေၾကာင့္ သူတို႕ရွမ္းစပ္သည္။ ရွမ္းပံုေပါက္သည္။ စကားက၀ဲတဲတဲ။ ပါးအို႕ကနီနီရဲရဲ
ပတၱျမားေသြးေလးေတြစို႕လို႕။ သူတို႕ထံတြင္ ရွမ္းဓေလ့ေတြရိွသည္။ ပဲပုတ္စားသည္။ ႏွစ္စဥ္
မွ်စ္ခ်ဥ္တည္သည္။ “အမဲခ်ဥ္ခ်ိဳစိုး၊ မိန္းမ၀ါးလံုးစီး၊ ေပါက္စီႏွစ္ျပားဖိုး”ဟု
ရွမ္းသံလိုလို၊ ဓႏုသံလိုလိုႏွင့္ ျမန္မာလိုေအာ္ကာတိုင္မင္ေခၚၿပီး ဓႏုအိုးစည္၊
ေတာင္ရိုးအိုးစည္တီးၾကေသာ္လည္း ဓႏုလည္းမဟုတ္။ သူတို႕ကား မိုးကုတ္သား ျဖစ္ၾကပါသည္။
ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္
ေပ၃၈၀၀ေက်ာ္တြင္ရိွေသာ သူတို႕အရပ္က မုိးအလြန္မ်ားသည္။ ေတာက အုပ္သည္။ ခရီးကလွမ္းသည္။
သြားရေသာကတၱရာလမ္းက ၾကမ္းသည္။ အဂၤလိပ္တို႕က သပိတ္က်င္းမွ မိုးကုတ္သြားႏိုင္ရန္
၁၉၁၁ခုႏွစ္ေရာက္မွေငြ(၁၅)သိန္းခြဲအကုန္ခံကာ ကတၱရာလမ္းကိုေဖာက္သည္ဟု သိရသည္။ ႏွစ္စဥ္လမ္းျပဳျပင္စရိတ္
ေငြတစ္သိန္းသတ္မွတ္သည္။ ၁၉၁၁ခုႏွစ္ လမ္းျပင္စရိတ္ေငြတစ္သိန္းသည္ ယခု၂၀၁၂တြင္
မည္မွ်ေလာက္ျဖစ္မည္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္းမသိ။ သပိတ္က်င္းကသေဘၤာဆိပ္ၿမိဳ႕။
သပိတ္က်င္းေရာက္ေအာင္ ေရေၾကာင္းကလာရသည္။ ယခုမိုးကုတ္-မႏၱေလးကားလမ္းတြင္
သပိတ္က်င္းလမ္းခြဲျဖစ္ေသာေဖာ့ေတာနဲ႔လက္ပံလွကို ဆက္ေသာလမ္းက ၁၉၆၁ခုႏွစ္ေရာက္ မွ ေဖာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု
မွတ္သားထားရသည္။
ေဆာင္းတြင္းတြင္
ေရခဲေအာင္ေအးသည္။ ေဆာင္းႏွင့္အတူ လူေတြကလည္း ေအးသည္။ စရိုက္ကလည္းေအးသည္။
ေႏြဆိုတာမရိွ။ အခ်ဳပ္ခန္းမွာလူဆိုတာမရိွ။ နတၳိအခန္း။ “ဥစၥာကံေပးမရေသး ေႏွာက္ေႏွးဗ်ာပါမရိွရာ”ဟု
ႏွလံုးပိုက္ေသာသူမ်ားလည္းျဖစ္သည္။ သူမ်ားႏွင့္ယွဥ္မတုသလို ယွဥ္လည္းမလုလိုသူမ်ား ျဖစ္သည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ အရာရာ ေနာက္က်ခဲ့သည္။ ဆက္သြယ္စရာဆိုတာ ေၾကးနန္းအျပင္
တကၽြီကၽြီလွည့္ရေသာ ဖုန္းေခတ္မွလြတ္သည္မွာ မၾကာေသး။ ယခုေတာ့ ဂ်ီခ်ၿပီဟုသိရသည္။
ဆက္သြယ္မႈဧရိယာ
ျပင္ပေနရေတာ့လည္း ေအးေဆး။ ဆယ္လူလာကို လိုင္းမိတဲ့ေတာင္ေပၚတင္ ႀကိဳးမဲ့ ေကာ့တလက္ျဖင့္
ၿမိဳ႕ထဲခ် ဇိမ္နဲ႕ေျပာခဲ့ၾကသည္။ အိမ္တိုင္းက ေရဒီယိုဖြင့္ၿပီး
ဖမ္းနားေထာင္ႏိုင္သည္။ ေရႊေစ်း၊ ဆီေစ်း၊ ဆန္ေစ်းသာမက ၿမိဳ႕မွာက်န္ခဲ့တဲ့
ပလီပလာေတြႏွင့္ အီတာ ၾကည္တာေတြလည္း ၾကားႏိုင္ေသးသည္။ သတိမထားဘဲ
ေျပာလိုက္မိလို႕ကေတာ့ ရပ္ေက်ာ္ရြာေက်ာ္။ ပတၱျမားFMအစစ္ျဖစ္သည္။ ပတၱျမားေျမ၏ ရသစံု
ေကာ့တလက္အသံလႊင့္ရံု ကေလးမ်ားသည္ ေဒၚနန္းၾကည္ေတာင္ေတာ္ေစာင္းတြင္ ရတနာပံု ေနျပည္ေတာ္ဘက္
ေမွ်ာ္လို႕ အစီအရီ။
(မယံုမရိွေလႏွင့္
လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားကို ပထမဆံုးေပးခဲ့ဖူးေသာၿမိဳ႕မွာ ျပတ္သားတို႕မိုးကုတ္ၿမိဳ႕ဟု
မွတ္သား ထားရသည္။ သို႕ရာတြင္ ျပတ္သားတို႕၁၉၉၅ခု ဆယ္တန္း ေအာင္တာေတာ့ အာလာဒင္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။)
မျဖစ္ေသးတာကံဟု
ယံုၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္ကျဖစ္ခဲ့ၿပီးၿပီဟု သေဘာထားၾကသည္။ ငါ့တို႕ဆီမယ္ ရုပ္ရွင္ရံု ဆိုတာႏွစ္ရံု။
ဓါတ္ဆီတုိင္ဆိုတာ ႏွစ္တိုင္။ စာတိုက္၊
ေဆးရံုစံုခဲ့ပါပေကာကြယ္လို႕ ေျဖသိမ့္ၾကသည္။ ဒါေၾကာင့္ ပတၱျမားေျမအမတ္ႀကီးေတြ ယခုတိုင္
လႊတ္ေတာ္မွာ ေအးေအးေဆးေဆး ထိုင္ေနႏိုင္တာလည္းျဖစ္မည္။
သို႕ေသာ္ ၁၉၉၅ခုႏွစ္၊
စက္တင္ဘာလတြင္ ျပဌာန္းလိုက္ေသာ ျမန္မာ့ေက်ာက္မ်က္ရတနာဥပေဒေနာက္က ခရိုနီလူတစ္သိုက္ ေငြထုပ္ေတြပိုက္
လိုက္လာသည္ကိုေတာ့ မ်က္စီေမွာက္မွား၍ သတိမမူသျဖင့္ ဂူဟုမျမင္ခဲ့ၾကေပ။ သည္ခရိုနီဂူေတြထဲမွာ
လက္ငုတ္ေတြ ျမွဳပ္ႏံွလိုက္ရတာကိုလည္းၾကမၼာဟု သူတို႕ထင္ခဲ့ၾကေသးသည္။ သည္ၾကမၼာ ေတြကို
လက္ဖက္ေတြေျပးခူးရင္း တံျမက္စည္းေတြယက္ရင္း အံတုခဲ့ၾကသည္။ (မိုးကုတ္တံျမက္စည္းက လူႀကီးသံုး
သူေဌးသံုးမဟုတ္ပါလား) တယ္သီးေတြထံုးစိမ္သည္။ မက္ေခါက္သီး၊ ခ်ည္ေစာ္ကားသီးေတြ ယိုထိုး။
ကိုးေတာင္၀တ္ က်ားေတြက ရမည္းသင္းသြား။ အားကိုးစရာ ေယာက်ၤားဘဲ ခပ္ရွားရွားျဖစ္လာသည္။
တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက တြင္းသားလုပ္ရန္
အေနာက္ဘက္နယ္ေတြက အိပ္ယာလိပ္ေတြပိုက္ၿပီး မုိးကုတ္မန္းကား၊ ဗဟိုစည္ကား၊
က်ားေခါင္းကား ေခါင္မိုးေတြေပၚမွ
ခ်ီတက္လာသူမ်ားအရပ္ထံတစ္ျပန္ေၾကာ့လို႕ ဂလဲ့စားေခ်ရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႕မိုးကုတ္သားေတြ
ခ်ီတက္ရျပန္သည္။ နာရီျပင္၊ ေခါက္ဆြဲလာေရာင္းေသာ ေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖာ္တို႕ ထံလည္း
ဟိုတယ္သန္႕ရွင္းေရး၊ ထမင္းခ်က္ပန္းကန္ေဆးရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အရပ္သမီးေတြ ၿခံခုန္ေျပးရျပန္သည္။
ဒါကလည္း ၾကမၼာရဟတ္ပဲျဖစ္မည္။
ေပါက္ျပားတစ္လက္
ဆန္ခါတစ္ခ်ပ္ရိွလွ်င္ ဘယ္ေနရာမဆို ေက်ာက္ရွာစာလို႕ရတယ္ကြ။ ထာတစ္ခ်ပ္ရိွလွ်င္
ကုန္သည္ပြဲစားလုပ္စားလို႕ရတယ္။ မွတ္တစ္ခ်ပ္၊ ေက်ာက္ေသြးခံုတစ္လံုးရိွရင္
မီးပံုးႏွင့္ေက်ာက္တံ ကၽြဲခ်ိဳညွပ္ ကိုင္ထားႏိုင္ေသးရင္ အေသြးအပ္မယ့္သူကမရွားဘူးကြဆိုတဲ့
မာန္ေတြကို ခရိုနီျမွားေတြမွန္ကုန္သည္။ ေနာက္ပိုင္း ဗလက္ကင္၀ိႈက္တီဗီြမွန္ေတြကို ေက်ာက္တံမွာတပ္လို႕
စိတ္ေျဖေသြးေလးေသြးရတာကိုပင္ ေသြးစရာရိွတာ ဟုတ္ေသးတာပဆိုဘဲ။ အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ထက္က
လစဥ္နယ္ပယ္ရံုးေတြမွာ ရတနာေရာင္းပြဲေတြ က်င္းပ ေပးခဲ့တာ အမွတ္ရဖို႕ေကာင္းသည္။
အဲ့ဒီအခါက စထရိတာ(Streeter&Co)က လက္၀ါးႀကီးအုပ္သည္ထားေတာ့ မိုးကုတ္သားေတြ
ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႕ လစဥ္ေငြေတြအိတ္ထဲ ထည့္ထည့္ျပန္ၾကမွာ ေသခ်ာေနသည္။ ရတနာက သူတို႕ဘဲ ထုတ္လို႕ရတာကိုး။
နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကို
ေတာင္းတေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္က နယ္သူနယ္သားေတြကို အသိအမွတ္ ျပဳတာကို
အမွတ္ရေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဒီလိုရတနာေရာင္းပြဲေတြက
နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ျပန္ေတာ့ လိုက္ျပန္သြားၾကတာ အယုဒၶယေရာက္မွဆင္းေနခဲ့ေတာ့ ယခုထက္တိုင္
မိုးကုတ္ရတနာေတြကို အေလာင္းဘုရားရဲ႕ကိုလိုနီေတြက သူတို႕တြင္းထြက္ေတြလို႕
ခပ္တည္တည္ၿဖီးၿပီးေရာင္းစားေနၾကတာ မ်ားၾကားရေတာ့ ရင္နာစရာ။
အခုခါ သူတို႕မွာ တူးစရာေျမေတြ
ေပ်ာက္ၿပီ။ ေငြကိုေလလိုသံုးတာဟာ မိုးကုတ္သားလို႕ ဆရာေသာ္တာေဆြကသာ မွတ္တမ္းတင္မထားရင္
ဟာသစကားဘဲ ျဖစ္ေတာ့မည္။ ေျမေတြကို ေဇာက္ထိုးမိုးလွန္ သြန္ေမွာက္ကုန္ၿပီ။ စက္ႀကီးေတြက
မႈတ္တင္လိုက္ေသာေရပိုက္ထိပ္မွ ေရပန္း၀ါ၀ါႀကီးေတြ တဖြားဖြားက်တာ အေ၀းကသာေငးခြင့္ရေတာ့သည္။
လက္တံရွည္ရွည္ႀကီးေတြႏွင့္ အေကာင္၀ါ၀ါႀကီးေတြက သူတို႕အသဲေတြ၊ သူတို႕ႏွလံုးေတြ၊ သူတို႕အသားေတြကို
ကုတ္ျခစ္ေနၿပီ။ လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တိုင္က အက်ိဳးတူတြင္းကို ဦးညြတ္ေနၿပီ။
ေဘာလံုးကြင္းက ေရအင္းျဖစ္ၿပီ။ အရင္က သူတို႕ဒါေတြမျမင္ဖူးခဲ့။ ၀ါးဖိုနဲ႕ေရစုပ္မယ္။
သစ္သားေရမံုခြက္မွာေပါက္ျပားခုတ္ရင္းၿဗံဳးေဆးတယ္။ ပုတ္ေတာနဲ႕ခႏႊဲေဆးမယ္။
ေလးပင္က်င္းနဲ႕တြင္းေဖာက္မယ္။ ဒါေလာက္ပါဘဲ။ သူတို႕ခ်စ္ေသာေျမထဲက ရတနာထုတ္ၾကတာ အသားထဲကဆူးထြင္တာလို
တကယ့္ကိုမွ တယုတယေလးျဖစ္သည္။ သူတို႕ဘိုးဘြားပိုင္ေျမ အေရျပားေတြ ပြန္းကုန္မွာမၾကည့္ရက္ၾကတာလည္းျဖစ္မည္။
ကၽြန္ေတာ္
ေသခ်ာေျပာႏိုင္တာကေတာ့ တြင္းဆိုတာမ်ိဳးက ေျမကိုဘယ္လို သြန္လို႕ေမွာက္လို႕လွန္လွန္
ေလးပင္ေခၚ ေလးေပက်ယ္တြင္းေလးေလာက္ႏွင့္ တစ္ေတာင္တစ္ဆုတ္ ၿဗံဳးအုပ္ကေလးေနာက္သို႕
လိႈင္ေဖာက္ လိုက္တတ္မွသာ ရတနာပါ ပါမည္။ ဒါကအႏုပညာဆန္ခ်င္လည္း ဆန္ေနမည္။ ဒါကို
မိုးကုတ္တြင္းဆရာေတြက ၿဗံဳးေက်ာေျမေက်ာေရာက္ေအာင္ အုန္း၊ ထုပ္၊ တိုင္ခံဆိုတဲ့ ေမွ်ာသားတိုင္မ်ား
သံုးကာေဖာက္ၿပီး တြင္းေျမသား၊ ေရအေန အထားေတြအရျမက္သပ္ (ျမက္ကို ၀ါးႏွင့္သပ္)၍ ေလးပင္တြင္းဆင္းၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ဒါေတြအျပင္ ၿဗံဳးေျမလႊာေအာက္မွာ အခံဆိုတာရိွသည္။ မိုးကုတ္အေခၚအခံေပါက္လွ်င္
ရတနာရိွရာ ေျမလႊာကုန္ေလၿပီ။ တစ္ခါတစ္ခါ အခံက ေပရာခ်ီနက္တတ္ေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ခါ
ခါးေလာက္ ရင္ဆုတ္ေလာက္မွာပင္ အခံေပါက္ တတ္သည္။ အခံေရာက္တာကိုမွ ဇြတ္တြန္းေဖာက္လွ်င္
စရိတ္ကုန္လူပန္း အက်ိဳးနတၳိပဲျဖစ္မည္။ ေခတ္မီေသာ အျမင္ျဖင့္ေျပာရလွ်င္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ျဖဳန္းတီးေနမႈ
သက္သက္ပဲျဖစ္သည္။
လူႀကီးေတြကေတာ့ အခုေခတ္ေကာင္ေတြက
ငတို႕ေလာက္ ေက်ာက္မရၾကပါဘူးကြာတဲ့။ သူတို႕ေျပာလည္း ေျပာခ်င္စရာ ရတနာဆိုတာမ်ိဳးကလည္း
ရွာတတ္သူကိုပင္ တူတူပုန္းတတ္သည့္အမ်ိဳး။ တြင္းသားထဲမွာ စည္းေဖာက္သူပါရင္
ငတိုငလွ်ိဳပါရင္ တုိဖို႕လွ်ိဳဖို႕ စိတ္ကူးသူပါလွ်င္ ကိုယ္က်င့္ပ်က္သူ
မယားခိုးပါလွ်င္ လာဘ္တိတ္၍ တြင္းေဆးရင္းေက်ာက္ျမင္ပါလွ်က္ ေကာက္လိုက္မွေပ်ာက္သြားတတ္တဲ့အမ်ိဳး၊
ရဲခနဲျမင္လိုက္ပါလွ်က္ ကြယ္သြား တတ္တဲ့အမ်ိဳး။ ဒါကိုျပေက်ာက္ဟုေခၚၾကသည္။ ရတနာရိွသည္
မထိုက္လို႕ လို႕ျပေသာေက်ာက္။ ဒါ့ေၾကာင့္ရတနာ လာရွာလွ်င္ ကိုယ္က်င့္ပါျပင္လာဖို႕ေတာ့
လိုေလသည္။ မိုးကုတ္သားတြင္းေဖာက္မွ ေက်ာက္ရမည္ဟုဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္လြန္ေတာ့မည္မထင္။
၁၈၈၉ခုႏွစ္တြင္
အဂၤလိပ္တို႕၏ျမန္မာ့ပတၱျမားတြင္းကုမၸဏီသည္ ပထမဆံုးမိုးကုတ္တြင္ ေခတ္မီစက္ကိရိယာ မ်ားျဖင့္တူးခဲ့ၿပီး
၁၈၉၆ကစလို႕အေျခအေနယိုင္နဲ႕လာသျဖင့္ ၁၉၃၁ခုႏွစ္မွာ သူတို႕စက္တြင္းေတြကို
အကုန္ရပ္ဆိုင္း ကာ ကုမၸဏီတစ္ခုလံုးၿဗိတိန္ျပန္ေျပးၾကသည္။ ၁၉၆၂ခုႏွစ္
ေနာက္ပိုင္းတစ္၀ိုက္မွာေတာ့ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကပင္ တြင္းတူးလိုင္စင္ခ်ေပးခဲ့ရေသာမိုးကုတ္သားတို႕
ကိုယ့္ေရတြင္းမွာကိုယ္ တိတ္တိတ္ႀကိတ္ခပ္တတ္လို႕ ေရေလးေတာ့ ရႊင္ရႊင္သံုခဲ့ရေသးသည္။ စည္စည္ေ၀ေ၀ေလးေနခဲ့ရေသးသည္။
ဒါကလည္း ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးတတိယႏွင့္ပဥၥမသားတို႕ ၾကားမွျဖစ္သည္။ ၁၉၉၅ခုႏွစ္
ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ့ၾကမၼာငင္ကာ မကလည္းတီး ကလည္းတီး မတီးလည္းက တီးလည္းကရင္း ေနလာလိုက္ၾကတာ
ယခုတိုင္ဘဲျဖစ္သည္။
မိုးကုတ္သူ၊
မိုးကုတ္သားတို႕က သူတို႕အိမ္လာလည္ေသာဧည့္သည္ျပန္လွ်င္ “ျဖည္းျဖည္းေနာ္”လို႕
ႏႈတ္ဆက္တတ္ၾကသည္။ ထိုအခါ နားမလည္ရွာေသာဧည့္သည္တို႕ ျပန္ဟန္ျပင္မွ ထိုင္ၾကျပန္ေလသည္။
၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံုျဖင့္ ၂၀၁၀ကစၿပီး ျပည္သူ႕ဆႏၵစာမ်က္ႏွာသစ္ ခင္းက်င္းဖြင့္လွစ္ လိုက္ေသာအခါ
ခရိုနီ၊ ခရိုျပာႏွင့္ ျမန္မာ့ေက်ာက္မ်က္ရတနာဗ်ဴရိုကေရစီတို႕ကို သူတို႕“ျဖည္းျဖည္းေနာ္”ေ နဦးမည္လားမသိ။
မႏၱေလးကထိန္ပြဲအၿငိမ့္မ်ားဆီက
ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းေရးေသာ “ေလခ်ိဳေသြးတယ္၊ ေလ…ခ်ိဳေသြးတယ္” ေတးသြားကို ၾကားေနျပန္သည္။
“ေလခ်ိဳေသြးကာ အေပ်ာ့ဆြဲ
ဆြဲတယ္၊ အားနားတတ္ရင္ အားပါလိမ့္မယ္ရွင့္” လို႕အေမေလပါတီရဲ႕ အသံပဲ ၾကားေနမိျပန္သည္။
No comments:
Post a Comment