Pages

Saturday, January 7, 2012

“ ထေလာ့မိုးကုတ္သား၊ အို…..မိုးကုတ္သားတို႕ ”


           “ ထေလာ့မိုးကုတ္သား၊ အို….မိုးကုတ္သားတို႕ ” ဟိုစဥ္အခါက ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ျမန္မာႏိုင္ငံသားတို႕ကို ဤသို႕ ႏိုးခဲ့ဖူးသည္။ ဆရာက “သင္ေသသြားေသာ္” ကဗ်ာအားလည္း ေရးခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာ့မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ျမဴမႈန္မွ်သာ ရိွေခ်မည္။ သို႕ေသာ္ ဆရာ့၏ “သင္ေသသြားေသာ္” ကဗ်ာေနာက္သို႕ေတာ့ လိုက္လိုသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိုးကုတ္ဘိုးေဘဘီဘင္က ဆင္းသက္ေသာ မိုးကုတ္သားစစ္စစ္ႀကီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
“ ထေလာ့မိုးကုတ္သား၊ အို…မိုးကုတ္သားတို႕ ” ဟု ခင္ဗ်ားက ဘာေၾကာင့္ ႏိုးေနရတာလဲဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဇာတိသားေတြ ကာလအတိုင္းအတာ တစ္ခုထိ အိပ္ေပ်ာ္ေနခဲ့ၾကသည္။ မအိပ္ေပ်ာ္ခင္ကေတာ့ အသြက္လက္ဆံုး အႏိႈးၾကားဆံုး သူမ်ားသာ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ မည္မွ် သြက္လက္ႏိႈးၾကားခဲ့ပါသနည္း ဆိုလွ်င္ ဆရာေသာ္တာေဆြက တစ္ခုပ္တစ္ရ ေျပာျပခဲ့ဖူးေသာ ဦးျမေမာင္(မႏၱေလးဒါးတန္းေရခဲစက္တည္ေထာင္လုပ္ကိုင္ခဲ့သူ)အေၾကာင္းကို ဆရာ့စာေတြထဲ ျပန္ဖတ္ရလွ်င္ သိႏုိင္ေခ်မည္။  ယခုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မုိးကုတ္သားေတြ ႏိႈးထ ရပါေတာ့မည္။ သမၼတႀကီး လက္ထက္ေရာက္ေနပါၿပီ။ ျမန္မာ့ေရေျမ သဘာ၀ႏွင့္ကိုက္မည့္ ဒီမိုကေရစီကို ေဖာ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သမၼတႀကီးတို႕ေျပာေနေသာ အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ သမိုင္းဘီးတစ္ရစ္ စတင္လိွမ့္ရေတာ့မည္ အခ်ိန္ကာလလည္း ျဖစ္ပါသည္။
            သမိုင္းဘီးတစ္ရစ္ မစတင္ခင္ ေနာက္သို႕တစ္ရစ္ဆုတ္ျပလိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ အခါကာလတစ္ခုက အလြန္အင္မတန္ ေကာင္းစားခဲ့ဖူးၿပီး ေရႊထီးေဆာင္ေသာကာလမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို သူ႕ကၽြန္ ျပဳ႕ခဲ့သည့္ အဂၤလိပ္အစိုးရပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို အသိအမွတ္ ျပဳေပးခဲ့ပါသည္။ မိုးကုတ္ေဒသခံ ဇာတိသားစစ္စစ္ ျဖစ္သူကိုမွ ေက်ာက္တြင္းတူးခြင့္ လိုင္စင္ေတြ ခ်မွတ္ေပးခဲ့သည္။ ခါး၌ လိုင္စင္ ေၾကးခါးပတ္ေခါင္းကို ပတ္ထားလွ်င္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ေနရာတြင္ ေက်ာက္တြင္းတူးခြင့္ ရိွခဲ့ဖူးသည္။ သည္အခြင့္အေရးေတြက ရတနာရိွမည့္ေနရာကို တပ္အပ္သိႏိုင္ေသာ ေသြးထဲမွ ပါသည့္ဗီဇကို ျပဌာန္း ေပးလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
            ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဇာတိသားေတြ ေမာ္ၾကြားခဲ့ၾကသည္။ ပိုက္ဆံလိုမွ ခႏႊဲးေလးေျပးေဆးသည္။ သားသမီး အရြယ္ေရာက္လို႕ လွဴခ်င္မွ တြင္းေလးေျပး တူးသည္။  ရတနာၾကြယ္ေသာ မိခင္ေျမႀကီးေပၚ၀ယ္ ေရေပၚဆီ ထႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ေျမရိွလွ်င္ရတနာရိွတယ္။ ရတနာရိွလွ်င္ငါတို႕သိတယ္။ ငါတို႕ သည္ေျမေပၚမွာ အသက္ရွင္သေရြ႕ ေငြဆိုတာရိွတယ္လို႕  အေသြး အသားထဲ သံမိႈစြဲေနသည္။ (ကၽြန္ေတာ့္အေဖဆိုလွ်င္ မိုးကုတ္မွေျပာင္းေသာေန႕တြင္ ဒီမိုကေရစီရလွ်င္ ျပန္လာမည္ဟု ဥဒါန္းၾကဴး ခဲ့ေသးသည္) ရတနာဆိုတာကလည္း ေသးေသးမႊားမႊား ေလာက္ေတာ့ လူတိုင္းအိမ္တံစက္ၿမိတ္ ေအာက္တြင္ ေကာက္၍ရေနသည္။ ေျမာင္းက်ိဳေျမာင္းၾကားဆိုတာ အမိႈက္ရိွတာနည္းလို႕ ဇကာတစ္ခ်ပ္ႏွင့္ ထမင္းစား ေက်ာက္ရွာေသာ ေနရာမ်ား ပင္ျဖစ္သည္။
ေငြဆိုတာ ပိုေနေသာအရာလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ သည္ေငြပိုေတြ သံုးႏိုင္ဘို႕အေရး အႏုပညာ ထြန္းကားရာ မႏၱလာေျမမွ တီးတတ္မႈတ္တတ္သူ ဂီတပညာရွင္မ်ားအား စုေဆာင္း ေခၚေဆာင္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိုးကုတ္သားတစ္ေတြ အႏုပညာ သင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုပညာရွင္မ်ား ျပန္ကုန္မည္စိုး၍ အရင္းအႏွီးထုတ္ အလုပ္ေတာင္ ေထာင္ေပးခဲ့ၾကသည္။ ေနာင္အခါ ထိုသူမ်ား လည္း အိမ္ယာ ထူေထာင္ကာ မိုးကုတ္သားဟုပင္ စိတ္ႀကီး၀င္ ကုန္ေတာ့သည္။ ကိုယ့္တူရိယာ ကိုယ္ပိုင္ ၀ယ္တီးမႈတ္သည့္ျပင္ တီး၀ုိင္ေထာင္လို႕ ရန္ကုန္ဆင္း ျမန္မာ့အသံတြင္ ဓါတ္ျပား သြင္းႏိုင္ေရး လူအစိတ္ငါးဆယ္ကို အလြယ္တစ္ကူ ေကၽြးေမြး ေခၚေဆာင္ကာ ေငြကို ျဖဳန္းႏိုင္ၾကသည္။ ဆိုက္ကားသမားကို ရာတန္ေပး၊ ဆီးစားမ်ားေသာ Patrol Nissan ကိုမွ ကားလုပ္စီး ေခတ္ႀကီး တစ္ေခတ္ရခဲ့ၾကသည္။
ထိုကာလ လြန္ေျမာက္ေသာ အခါ၀ယ္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ေဟာေသာ မၿမဲသည့္ သေဘာေတြ ဆက္တိုက္ထင္ လာပါေတာ့ သည္။ ကိုယ့္ေျမကိုယ္ ယက္စားသည့္ စီးပြားေရးမွာ အႏၱရာယ္ၾကား က်ေရာက္ သြားပါသည္။ တြင္းတူးကိရိယာ သံတူရြင္း ေပါက္ျပား ဇကာမ်ား၊ ေက်ာက္ေသြးကိရိယာ ညွပ္မွတ္ ေက်ာက္တံ မီးပံုးမ်ားႏွင့္ အေရာင္းအ၀ယ္တြင္ သံုးေသာ ခ်ိန္ခြင္ အေလးတင္ေတာင္း မ်ားသည္ ရာဇ၀တ္မႈ၏ သက္ေသခံပစၥည္းမ်ား ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။ ယခင္က ေငြရွာေသာ ရတနာသည္ ဒုတ္ထိုး ရေသာ ရာဇ၀တ္အိုး အျဖစ္သို႕ အသြင္ကူးေျပာင္း သြားပါေတာ့သည္။ “၈၈”လြန္ ေနာက္ပိုင္း ကာလမ်ားတြင္ ဖ်က္သိမ္း လိုက္ရေသာ လံုထိန္းတပ္ဖြဲ႕မ်ား၏ ေသနတ္ဖ်ားတြင္ ဟိုမွသည္ ေျပးလႊားကာ ထမင္းတစ္လုတ္ အတြက္ အသက္ရင္း ရွာစားေသာ ပညာမ်ား သင္ၾကား တတ္ေျမာက္ ကုန္ၾကရသည္။ “မိုးကုတ္သား မွန္လွ်င္ မိုးႏွင့္လံုထိန္း မေၾကာက္” ဆိုေသာ စကားပံုေပၚလာသည္အထိပင္။
ထိုအခါ မွစ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႕ တစ္ေတြ အိပ္ငိုက္လာကာ ၿပီးခဲ့ေသာ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးေခတ္ တြင္ေတာ့ တစ္ေခါေခါ အိပ္ေပ်ာ္ ကုန္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ မိုးကုတ္ဇာတိသားမ်ားသည္ ရတနာေက်ာက္ ျဖစ္တည္ရာ အရပ္ကို ေကာင္စြာ သိပါသည္။ ရတနာဖြဲ႕ရာ အသိုင္း၀န္းကို ၾကည့္တတ္ပါသည္။ ရတနာ လဲွေလ်ာင္းရာ ေျမလႊာကို ရွာတတ္ပါသည္။ ရွာလည္း ရွာခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုေနရာ တို႕လည္း ပြင့္ေပၚလာပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ေခတ္အရ ပါရာဒိုင္း ေျပာင္းကုန္ပါသည္။ ရတနာရိွေသာ ေနရာသို႕ အရပ္ရပ္မွ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္အရ စီးေမွ်ာ ၀င္ေရာက္လာေသာ အုပ္စုဖြဲ႕ ဓနအင္အားမ်ားႏွင့္ ေစ်းၿပိဳင္ ေလလံစနစ္ ေအာက္တြင္ ကိုယ္ရွာေဖြထားေသာ လက္ငုတ္လက္ရင္းမ်ားကို နယ္ရုပ္မ်ားသဖြယ္ ထိုးေကၽြးရ ပါေတာ့သည္။
အခုျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိုးကုတ္သားတစ္ေတြ ႏိႈးထဖို႕သင့္ၿပီ။ အေဖတို႕ ေမွ်ာ္ခဲ့ေသာ ဒီမိုကေရစီေခတ္ ေရာက္ၿပီ။ ျပည္သူ႕ဆႏၵႏွင့္အညီ ျမစ္ဆံုေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းကို သမၼတႀကီးက ရပ္ဆိုင္းေပးၿပီ။ ျပည္သူ႕အသံကို နားေထာင္ေသာ ျပည္သူ႕ဆႏၵကို အေလးထားေသာ ျပည္သူ႕ေရႊေခတ္ လမ္းေပၚေရာက္ ေနပါၿပီ။ မႏၱေလးတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း စဥ္႕ကူးၿမိဳ႕နယ္ေဒသခံမ်ား စား၀တ္ေနေရး ေျပလည္ေစရန္ႏွင့္ အလုပ္အကိုင္မ်ား ရရိွေစရန္ ေရႊသတၱဳ တူးေဖာ္ေရး လက္လုပ္လက္စား လုပ္ကြက္မ်ား ခြင့္ျပဳေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းမ်ားလည္း ၾကားေနရၿပီး။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ တစ္ေတြလည္း လက္လုပ္လက္စား လုပ္ကြက္မ်ားအေပၚ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္သင့္ၿပီ။
            ကၽြန္ေတာ္တို႕ တစ္ေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕သိေသာ ၿဗံဳးေၾကာေျမေၾကာေတြ ရွာခြင့္ရဖို႕ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ။ လက္လုပ္ လက္စားကြက္မ်ား လုပ္ကုိင္ခြင့္ရရိွလွ်င္ လက္ရိွႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ စား၀တ္ေနေရး အခက္အခဲမ်ား ေျပလည္လာ ႏုိင္ေတာ့မည္။ ေပြးေတြလို ေျမေအာက္မွာ ေပ်ာ္ႏိုင္ေတာ့မည္။ ကနယ္နံေမႊးေမႊးကိုလည္း ရႈရိႈက္ခြင့္ရေတာ့မည္။  အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ေပၚေပါက္ လာမည့္အျပင္  ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈလည္း ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ရတနာကြက္သစ္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ကာ ႏိုင္ငံေတာ္သို႕ သင့္တင့္မွ်တေသာ အခြန္မ်ားထမ္းၿပီး မိုးကုတ္ရတနာေစ်းကြက္ တစ္ေခတ္ဆန္းမည့္ကာလ ေရာက္ရန္ႀကိဳးစားသင့္ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဒသခံမ်ားမွာ မိရိုးဖလာ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္နည္း လမ္းၾကြယ္၀သူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးျပဳန္းတီးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ကာ ထိထိေရာက္ေရာက္ ရတနာထုတ္လုပ္ႏုိင္မည္မွာလည္း မလႊဲေသာအခ်က္သာ ျဖစ္ပါသည္။
            ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိုးကုတ္သားမ်ားသည္ သမိုင္းရိွေသာသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ရတနာကို သိေသာသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ရတနာအေငြ႔ရႈလို႕ ႏူးညံ့တတ္သူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ မျဖစ္တာ ကံေၾကာင့္လို႕ အမွတ္ထားတတ္သူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္တြင္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးမ်ားကို ျပဌာန္းပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိုးကုတ္ေဒသခံ ဇာတိသားမ်ားသည္ ဘိုးဘြားဘီဘင္ ကတည္းက ရတနာရွာေဖြခြင့္ရိွေသာ မူလဘူတ အခြင့္အေရးမ်ားကို သဘာ၀က ျပဌာန္းေပးထား ၿပီးသာျဖစ္ ပါသည္။ လယ္သမားႀကီးမ်ား လယ္စိုက္ၾကသလို တံငါမ်ားငါးဖမ္းၾကမွာ ျဖစ္ပါသည္။ ေတာင္ေပၚမွာေနလွ်င္ ေတာင္ယာခုတ္သလို ဆလံုမ်ား ေရငုတ္ျခင္းသည္ ေဒသခံေတြကို သဘာ၀က ျပဌာန္းေသာမူလဘူတ အခြင့္အေရးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ျပည္သူကို ေရွးရႈေသာ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ေခတ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ေသာ မိုးကုတ္သားတို႕ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ကဗ်ာတစ္စႏွင့္ ႏိႈးထၾကေလာ့……
ထေလာ့ျမန္မာ ၊ ျမန္မာထေလာ့
အားမေပ်ာ့ႏွင့္၊ မေလွ်ာ့လံု႕လ
သူကစ၍၊ ငါကအားလံုး
လက္ရံုးမ်ားေျမာင္၊ ဥာဏ္မ်ားေျမာင္၍
စြမ္းေဆာင္ၾကေလ။
ဤေျမရြာက၊ ဘယ္သူရြာလဲ
ဤယာစပါး၊ ဘယ္သူစပါးလဲ
ထေလာ့တာ၀န္၊ ပြန္ေလာ့လုပ္ငန္း
ဥာဏ္ေရွ႕ပန္း၍
တစ္၀မ္းတစ္စိတ္ညီေစသတည္း။

No comments:

Post a Comment